STRONA GŁÓWNA           KONTAKT/WSPÓŁPRACA           MOJE WŁOSY           LEKSYKON SKŁADNIKÓW KOSMETYCZNYCH           BAZA DOBRYCH, POLSKICH KOSMETYKÓW

środa, 22 sierpnia 2012

Jak myć włosy?

Nasza codzienna pielęgnacja powinna bazować na czystych włosach. Zanim zaczniemy dbać o nasze kudły musimy je dokładnie oczyścić, ale nawet przy tak prostej czynności jak mycie włosów popełniamy mnóstwo podstawowych błędów. Chociaż często myślimy, że robimy jak najlepiej. Jak więc uniknąć tych błędów? Przede wszystkim musimy zdać sobie z nich sprawę oraz wiedzieć jak dobrze myć nasze włosy aby były nam wdzięczne.



Przekopałam prawie cały internet, oraz skontaktowałam się z zaprzyjaźnioną fryzjerką aby uzyskać kilka wartościowych porad w tej sprawie i oto czego udało mi się dowiedzieć:
  1. Pamiętaj o dobraniu odpowiedniego szamponu, ponieważ to on odgrywa w pielęgnacji włosów i skóry głowy bardzo ważną rolę. Jednym słowem jeśli nigdy się nie farbowałaś, nie używaj szamponu do włosów farbowanych. Ciemnowłosym szampon do włosów blond także nie zmieni drastycznie koloru włosów.
  2. Przed myciem rozczesz włosy.
  3. Włosy przed przyjęciem szamponu powinny być dobrze opłukane ciepła, ale nie gorącą wodą.
  4. Szamponu, NIGDY nie wylewamy bezpośrednio na skórę głowy, gdyż stężenie detergentów i innych składników może nam dużo bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Najlepiej wylać szampon na dłoń i rozrobić troszkę z wodą, następnie nałożyć na głowę.
  5. Masuj skórę głowy opuszkami palców, nigdy nie rób tego paznokciami, może to spodowodować podrażnienie skóry głowy.
  6. Włosy na długości zmyją się same, pianą która spływa nam ze skalpu. Nie ciągami i nie ugniatamy włosów, gdyż mokre włosy są bardziej podatne na uszkodzenia.
  7. Włosy myjemy dwa razy. Jest to rada szczególnie dla osób mieszkających w dużych miastach. Pierwsze mycie oczyszcza ze spalin, kurzu, pyłków, które niestety chętnie osadzają się na naszych włosach. Drugie mycie jest tzw myciem właściwym
  8. Na nic nie zdadzą się najlepsze kosmetyki i preparaty naturalne, jeśli popełnimy najczęstszy błąd - do płukania użyjemy za mało wody. Nie można oszczędzać wody, płucząc włosy po myciu. 
  9. Włosy spłukujemy LETNIĄ wodą. Zbyt wysoka lub niska temperatura pobudza gruczoły łojowe do pracy.
  10. Po myciu zawsze nałóż odżywkę, naprawdę pomaga. Ułatwia  rozczesywanie włosów i sprawia że są miękkie i sprężyste.
  11. Nie trzyj włosów ręcznikiem, a najlepiej używaj to osuszania jak najdelikatniejszych materiałów. Ja korzystam z bawełnianej koszulki. Niech tkanina wchłonie nadmiar wody i natychmiast ją ściągnij. Efektowny turban na głowie działa jak sauna. Poci się pod nim skóra, a gruczoły - szaleją! Otwierają się również łuski włosowe. Czasami wystarczy zmienić sposób używania ręcznika, by pozbyć się problemu z przetłuszczającymi się włosami.
  12. Włosy rozczesuj grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami, najlepiej drewnianym.
  13. Jeśli masz taką możliwość, pozwól im wyschnąć naturalnie. Jeśli jednak musisz skorzystać z suszarki, używaj chłodnego nawiewu i nie wysuszaj ich do końca, zostaw je lekko wilgotne i niech doschną same.
  14. Nie susz włosów na słońcu lub wietrze.
Ufff, trochę tego wyszło, ale czego się nie robi dla pięknych i zdrowych włosów. Jeśli o czymś zapomniałam/coś się nie zgadza to śmiało piszcie. Nie jestem specjalistą, a chętnie się czegoś dowiem lub uzupełnię wiedzę. Z góry przepraszam Was za ewentualne literówki, ale coś mi klawiatura szwankuje ostatnio.

Jestem bardzo ciekawa czego Wy używacie do mycia włosów? Co polecacie, a co się nie sprawdziło?

Pozdrawiam

14 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy post:))))))


    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby zwykłe mycie,a o tylu rzeczach trzeba pamiętać.Ja też używam bawełnianej koszulki do osuszania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kudły to brzydkie słowo...

    OdpowiedzUsuń
  4. pamietam,że jak byłam młodsza to uwielbiam suszyć włosy w oknie latem;D
    ahha,uwielbiam ten wiaterek we wlosach!;)
    pozdrawiam;d

    OdpowiedzUsuń
  5. oj a ja lubię drapać się po głowie podczas mycia. wiem, że to złe, ale to silniejsze ode mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomocne porady, muszę zacząć używać bawełnianej koszulki zamiast ręcznika;-)

    Dodaję do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post :) I widzę remoncik na blogu, bardzo ładny szablon :)

    Do mycia używam płynu do higieny intymnej Facelle, sprawdza się, natomiast odradzam zdecydowanie szampon dla dzieci Babydream.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szamponu nie trzeba dobierać ze względu na rodzaj włosów, tylko na skład. Czasem taki do farbowanych ma dużo ekstraktów i łagodne substancje myjące, co sprawdzi się też przy włosach suchych, zniszczonych czy kręconych.

    Poza tym wszytko ok :D

    Mogłaś tez wspomnieć o alternatywnych sposobach, jak OMO czy mycie odżywką.

    No i, jeszcze coś. Włosy myjemy szamponem raz. To naprawdę wystarczy.

    Ostatnia rzecz, szampon nie musi się pienić ;)

    Przepraszam za tyle grosików.

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz śliczne włosy : )
    Mogłabyś zrobić post o tym co mogłoby przyspieszyć porost włosów ? byłabym wdzięczna, ponieważ zapuszczam włosy. Mam je nieco pod zapięcie od stanika, ale chcę je mieć do pasa...

    Będę tutaj częściej.
    Zostaniesz obserwatorem i skomentujesz mój blog ? Ja u cb już to zrobiłam ; ))
    Dopiero zaczynam, więc proszę o wyrozumiałość : )
    http://raspberry-rose.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie napisz o swoim nowym sposobie rozprowadzania szamponu na włosach! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy punkcie 5. przypomniały mi się czasy dzieciństwa, kiedy to jeszcze moja mama myła mi włosy. Bardzo tego nie lubiłam, bo właśnie drapała mnie pazurami i zawsze się darłam na nią o to :) niestety nie podziałało to, bo zawsze czynność tę powtarzała:) ale na szczęście skóry głowy mi nie zdarła i nie mam z nią problemów teraz :D jest wszystko ładnie cacy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się właśnie przypomniało, że jak byłam mała to umyłam włosy mydłem...o zgrozo! O metodach mycia włosów też chcę napisać, ale w osobnym poście, gdyż wszystkie te metody chcę na sobie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zawsze daje na koniec odrobinę jedwabiu, podobno nie powinno się, ale cóż :)a i zimna woda rzeczywiście pobudza gruczoły, włosy są tłuste i ciężkie, najlepiej letnia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zechciałaś/zechciałeś poświęcić swój czas na przeczytanie moich wypocin. Będę niezmiernie wdzięczna za każdy komentarz i z chęcią się odwdzięczę.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...